Blogowanie to bardzo popularny rodzaj aktywności w sieci. Autorski blog może być formą pamiętnika, relacją z podróży czy specjalistycznym poradnikiem dotyczącym określonego tematu. Tematyka blogów jest różnorodna i właściwie nie ma granic, dlatego przed założeniem strony internetowej, warto dobrze zastanowić się o czym chcemy pisać.
Czym jest blog?
Blog to rodzaj strony internetowej, na której umieszcza się, najczęściej autorskie wpisy, ale można do tego zatrudnić profesjonalnego copywritera. Każdy wpis posiada datę powstania, dzięki czemu kolejne posty są rozmieszczone chronologicznie i automatycznie archiwizowane. Charakterystyczną cechą blogów jest możliwość komentowania, zamieszczanych przez autora, treści, co pozwala na kontakt z czytelnikami i jednocześnie poznanie ich opinii na temat twórczości autora. Zanim zacznie się wyszukiwać szczegółowe informacje o tym, jak założyć bloga, warto wcześniej zastanowić się nad jego tematyką.
Rodzaje blogów
Istnieje kilka rodzajów blogów, które warto poznać i dostosować do własnych upodobań czy treści, jakie planuje się umieszczać w sieci. Blog lifestylowy, czyli wielotematyczny, jak sama nazwa wskazuje jest miejscem, gdzie piszę się na różnorodne tematy, od prywatnych przemyśleń, po tematy, np. związane z modą, urodą, motoryzacją, kulturą i sztuką, elektroniką i wielu innych. Założenie bloga lifestylowego daje ogromną swobodę i możliwość luźnego operowania treścią postów. Blog jednotematyczny najlepiej sprawdzi się u osób, które mają określoną wiedzę na dany temat i chcą się nią podzielić z czytelnikami. Taki rodzaj bloga jest już przeznaczony do określonej grupy odbiorców zainteresowanych przedstawionym na nim zagadnieniem. Blog firmowy, odpowiednio prowadzony, może skutecznie promować firmę oraz budować jej reputację poprzez, np.: publikację osiągnięć, przedstawienie renomowanych partnerów biznesowych czy uczestnictwo w wyjątkowych wydarzeniach. W Internecie można znaleźć również blogi ludzi z pasją, którzy skupiają największą uwagę na swoim hobby, np. zdrowym odżywianiu, opiece nad psem, działalności charytatywnej, pływaniu na desce windsurfingowej czy aktywnym stylu życia.
Najpopularniejsza tematyka w sieci
Pisanie o tematyce, na której autor wręcz specjalizuje się, z pewnością będzie atrakcyjne dla czytelnika i ciekawe. Czasem warto skupić się na tym, o czym ma się wystarczającą wiedzę niż pisać na temat, który choć jest w sieci popularny, to autor zupełnie się na nim nie zna. Listę najbardziej wpływowych blogerów w 2018 roku opublikował Jason Hunt. Wynika z niej, że najpopularniejsze tematy to: moda, samorozwój, podróże, zdrowy styl życia, finanse, rodzicielstwo.