Rekrutacja na wolne stanowiska w wielu branżach przypomina rywalizację o to, by jak najbardziej wyróżnić się na tle pozostałych kandydatów. I choć najważniejsze wciąż są umiejętności i doświadczenie, zarówno pracodawca, jak i dział HR często zwracają uwagę na to, jak osoby starające się o pracę są w stanie pokazać swoje mocne strony. Pomóc w tym może prezentacja multimedialna, która spełni funkcję nowoczesnego CV.
W jakich branżach multimedialne curriculum vitae sprawdzi się najlepiej?
Nie da się ukryć, że CV w formie prezentacji multimedialnej to pomysł niecodzienny, który ma szansę zadziałać w konkretnych branżach. Tam, gdzie firmy stawiają przede wszystkim na konkret i wybrane umiejętności techniczne, lepiej pozostać przy formach tradycyjnych. Stanowiska kreatywne, wymagające twórczego myślenia i wychodzenia poza schematy, zapewniają znacznie więcej swobody.
Pracodawcy wręcz szukają osób, które nie dają się zaszufladkować i zawsze są w stanie znaleźć ciekawe rozwiązanie. Przygotowanie nowoczesnego, multimedialnego CV to jeden ze sposobów na to, by pokazać się z tej właśnie strony. Chcąc wskazać branże, w których takie podejście może okazać się strzałem w dziesiątkę, należy wymienić:
- marketing i reklamę,
- sektor gier wideo,
- modę,
- design,
- PR,
- handel.
Kreatywność często ceniona jest również w firmach wydawniczych, informatyce, a także wszędzie tam, gdzie trzeba coś tworzyć – ubrania, projekty architektoniczne itd.
Jak stworzyć CV w formie prezentacji multimedialnej?
Chęć wyróżnienia się i pokazania nieszablonowego myślenia to jedno. Sam pomysł należy jeszcze przekuć na coś konkretnego. W tym przypadku dobrą prezentację multimedialną. Nie wystarczy bowiem użyć kilku zdjęć, tabel i mieć nadzieję, że rekruter spojrzy na to łaskawym okiem. Takie podejście przynosi efekt wręcz odwrotny od zamierzonego. O czym więc pamiętać, by z jednej strony się wyróżnić, a z drugiej nie przesadzić?
- Nadrzędną zasadą podczas tworzenia prezentacji multimedialnej jest przejrzystość. Tyczy się to także CV. Zadbaj o to, aby poszczególne slajdy nie były zapełnione niepotrzebnym tekstem. Przeważnie im mniej, tym lepiej. Zacznij od najważniejszego, czyli przedstawienia swojej osoby – umiejętności, ukończonych kursów i doświadczenia. Ewentualne dodatkowe informacje umieść w kolejnych slajdach (oczywiście nie może być ich zbyt dużo). Jeśli zrobisz odwrotnie, istnieje ryzyko, że rekruter w ogóle nie dojdzie do tego, co liczy się najbardziej.
- Spore znaczenie ma kolorystyka prezentacji multimedialnej. Powinna być spójna i „przyjemna”. Wybierz jeden kolor nadrzędny i maksymalnie dwa dodatkowe. Chodzi bowiem o to, aby całość nie męczyła wzroku i pozwalała skupić się na przekazywanych informacjach.
- Podczas przygotowywania slajdów korzystaj z tabelek, grafik, a nawet animacji. Tego typu elementy sprawią, że CV nie będzie nudne. Uważaj jednak, żeby nie przesadzić, ponieważ prezentacja może okazać się wtedy nieczytelna.
Multimedialne CV powinno być krótkie, przyjemne w odbiorze i konkretne. Pamiętaj, że rekruter przeważnie nie ma czasu na analizę wielostronicowych dokumentów. Prezentacja składająca się z kilku slajdów w zupełności wystarczy, by pokazać swoją kreatywność, a także podkreślić mocne strony jako kandydata na konkretne stanowisko.
Profesjonalna prezentacja multimedialna – skorzystaj z pomocy specjalistów!
Jeżeli chcesz przygotować coś ciekawego i nietypowego, ale boisz się, że Twoje umiejętności obsługi takich programów jak PowerPoint są zbyt niskie, możesz postawić na usługi świadczone przez fachowców. Mowa tutaj, rzecz jasna, o firmach specjalizujących się w tworzeniu prezentacji multimedialnych na zamówienie.
Wystarczy przedstawić ogólną koncepcję, wskazać elementy, które są dla Ciebie ważne, a także dostarczyć informacje potrzebne do wykonania CV. Finalnie otrzymasz projekt, który z jednej strony spełni wszystkie kryteria, o których wspominaliśmy powyżej, a z drugiej okaże się niezwykle interesujący.