Problemy z działaniem aplikacji na iPhone zdarzają się niestety dość często. Jak poradzić sobie w sytuacji, w której nie możemy połączyć się ze sklepem App Store, iTunes Store lub Apple Books bądź też mamy problem z nagłym zamykaniem pojedynczych aplikacji? Poniżej przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak rozwiązać najczęstsze problemy z aplikacjami na IOS.
Problem z połączeniem z App Store, iTunes Store oraz Apple Books
W pierwszej kolejności należy sprawdzić ustawienia oraz połączenie sieciowe. Musimy upewnić się, że nasz telefon jest połączony z Internetem. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy nasz iPhone jest połączony z siecią, jest próba otworzenia witryny sieci web na innym urządzeniu, które jest podłączone do tej samej sieci. Jeżeli nie uda nam się otworzyć strony internetowej, należy zresetować router. Jeżeli problem powtarza się, wina leży po stronie firmy dostarczającej nam Internet. Jeżeli jednak inne urządzenia mogą połączyć się z witryną, warto sprawdzić, czy na naszym telefonie wifi jest włączone. Ponadto trzeba zweryfikować, czy w ustawieniach naszego telefonu sklepy iTunes Store, App Store i Apple Books mają możliwość korzystania z sieci komórkowej danych.
Jeżeli nadal nie możemy zalogować się do iTunes Store, App Store lub iBooks Store, należy spróbować zresetować nasze hasło do konta Apple ID. Niekiedy wystarcza również wylogowanie się i ponowne zalogowanie do konta Apple ID. Warto również sprawdzić, czy wszystkie aktualizacje oprogramowania zostały zainstalowane na naszym urządzeniu.
Jeżeli kolejny krok nie przyniósł rezultatu, następnym powinno być zweryfikowanie, czy data oraz godzina na naszym urządzeniu są aktualne (Ustawienia>Ogólne>Data i czas). Jeżeli dane są nieprawidłowe, możemy zaktualizować je automatycznie bądź ręcznie.
Najczęściej pojawiające się komunikaty o braku łączności z siecią to:
- „Nie można połączyć się z iTunes Store. Wystąpił nieznany błąd”
- „Nie można było dokończyć żądania w iTunes Store. iTunes Store jest czasowo niedostępny. Spróbuj ponownie później”
- „Program iTunes nie mógł połączyć się z iTunes Store. Upewnij się, czy połączenia sieciowe są aktywne i spróbuj ponownie”
- „Nie można było dokończyć żądania w iTunes Store. Nie można nawiązać połączenia sieciowego. Wystąpił błąd w iTunes Store. Spróbuj ponownie później”.
Warto również upewnić się, że w naszym regionie nie wystąpiła jakakolwiek awaria sprawiająca, że użytkownicy systemu IOS mają problem z połączeniem się ze sklepami.
Co zrobić, gdy aplikacja nagle wyłącza się?
Warto wiedzieć, że niektóre aplikacje na iPhonie mogą przestać działać poprzez problem z brakiem obsługi danej aplikacji z architekturą 32bit. Jeżeli problem występuje, powinniśmy pobrać wersję tej konkretnej aplikacji na systemy 64bitowe, co rozwiązuje problem całkowicie. Jeżeli aplikacja przestała działać, należy sprawdzić, w jakiej wersji jest dostępna. Aby to zrobić, należy wejść w „Ogólne”, następnie „Ustawienia”, później „Informacje”, a następnie „Aplikacje”. Naciśnięcie „Aplikacji” automatycznie sprawdzi, które z nich wymaga aktualizacji. Jeżeli po kliknięciu nie otworzy się okno, oznaczać to będzie, że na naszym telefonie nie ma jakiejkolwiek aplikacji 32bitowej.
Co zrobić, gdy niektóre aplikacje zupełnie przestają działać?
Jeżeli niektóre z aplikacji na naszym telefonie przestają zupełnie działać bądź nagle wyłączają się, warto otworzyć sklep App Store i sprawdzić, czy któraś z problemowych aplikacji nie wymaga aktualizacji. Jeżeli jednak okaże się, że żadna aktualizacja nie jest dostępna, najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się usterki będzie całkowite usunięcie aplikacji z telefonu oraz jej ponowna instalacja. Jeśli wszystkie sposoby zawodzą, warto udać się do profesjonalnego serwisu Apple, gdzie otrzymamy fachową pomoc.