Zakup zbiornika na gaz to spory wydatek, jednak też ważna inwestycja. Przemyślenia wymaga wielkość zbiornika na jaki się zdecydujemy, a oprócz tego też fakt czy będzie to zbiornik naziemny, czy podziemny. Dodatkowo przy planowaniu całej inwestycji związanej z instalacją gazową dla domu mamy też wybór pomiędzy zbiornikiem nowym oraz używanym. Jeszcze do niedawna dostępność zbiorników używanych bywała mocno ograniczona. Jednak obecnie nie stanowi to najmniejszego problemu. Czy zatem decydując się na zbiornik używany można go zakupić równie szybko co nowy zbiornik na gaz propan?
Zbiornik na gaz propan – nowy czy używany?
Na rynku zbiorników na gaz propan dostępne są zarówno zbiorniki nowe, jak i używane. Ich dostępność jest obecnie zbliżona i można zakupić je niemal od ręki. Zbiorniki nowe i używane dostępne są bez ograniczeń w wersji tak naziemnej, jak i podziemnej. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Najczęściej czynnikiem decydującym o wyborze pomiędzy zbiornikiem na propan nowym a używanym jest czynnik ekonomiczny, a więc cena zbiornika na gaz propan. Trzeba jednak zauważyć, że zbiorniki nowe, mimo nieco wyższej ceny, mają także swoje zalety. Jako że nie były one wcześniej przez nikogo użytkowane, są pewniejsze jeśli chodzi o szczelność. Tę cechę doceniają szczególnie posiadacze zbiorników podziemnych, gdzie bywa, że ewentualny wyciek nie zostaje niezauważony aż do czasu przeglądu okresowego. Warto jednak pamiętać, że zbiorniki używane przed udostępnieniem ich kolejnemu klientowi zostają dokładnie sprawdzone w kierunku szczelności i trwałości materiałów. Powoduje to, że ich przeciekanie nie jest wcale częstym zjawiskiem. Na zbiorniki używane wciąż jest niesłabnący popyt ze względu na ich przewagę cenową nad nowymi zbiornikami na gaz propan. Różnica w cenie jest na tyle duża, że zbiornik używany może być nawet o połowę tańszy niż nowy zbiornik. Należy wziąć pod uwagę, że koszt całej inwestycji związanej z wyposażeniem domu w nową instalację na gaz propan nie jest wcale mały. W takiej sytuacji niejednokrotnie inwestorzy szukają różnych dróg na pozyskanie choćby najdrobniejszych oszczędności. Właśnie takim sposobem, bez rezygnacji z jakości, jest zakup używanego zbiornika na gaz propan.
Jeśli jednak komuś zależy na wielu długich latach niezawodności, to wtedy lepszym wyborem jest nowy zbiornik na gaz propan. Wynika to z faktu, że żywotność nowego zbiornika jest zdecydowanie dłuższa a używany zbiornik będzie musiał być wymieniony nieco szybciej. Jest to czynnik, który również należy wziąć pod uwagę planując zakup. Jeśli jednak obecny stan funduszy nie pozwala na zakup nowego zbiornika na gaz, to używany również jest bardzo dobrym i pewnym wyjściem.
Czy można zaufać używanym zbiornikom na gaz propan?
Częstym pytaniem i wątpliwością osób zastanawiających się nad rodzajem zbiornika, jaki zamierzają kupić, jest kwestia jego jakości. Poruszają oni problem tego, że zbiornik używany służył już komuś wcześniej, nie jest sprzętem nowym i może być zawodny. Oczywiście nie będziemy ukrywać, że zbiornik używany może nieco odbiegać wyglądem zewnętrznym od wyglądu zbiornika nowego. Jednak najważniejsze jest, że nie ma absolutnie możliwości, aby u klienta został zamontowany używany zbiornik na gaz, w którym istnieje ryzyko pęknięcia czy przecieku lub którego stan techniczny wzbudza jakiekolwiek wątpliwości. Zbiorniki używane, skupowane przez specjalistyczne firmy, są zawsze dokładnie sprawdzane zanim zostaną udostępnione kolejnym klientom. Ważną kwestią, o której należy pamiętać jest aby nie kupować używanego zbiornika na gaz propan z niepewnego źródła lub od osoby prywatnej. Zbiornik taki nie będzie sprawdzony, a tym samym jego jakość może być wątpliwa.
Dodatkowo ważny jest sposób transportu zbiornika na gaz. Ich gabaryty są raczej niemałe i z pewnością nie ma możliwości, by przewieźć go w bagażniku. Jednak przewożenie zbiornika przyczepką lub w inny, niedostosowany do tego celu sposób, także nie powinno mieć miejsca. Zbiorniki na gaz muszą być przewożone na specjalnie do tego dostosowanych samochodach. Dzięki temu zostaje wyeliminowane ryzyko uszkodzenia ich w transporcie.