Obserwuj nas

Reklama

Reklama

Zima to okres kiedy nasze organizmy w sposób szczególny narażone są na wszelkiego rodzaju zagrożenia. Kichający współpasażer w autobusie, kaszlący sąsiad czy smarkający znajomy na spotkaniu to tylko niektóre z możliwych źródeł zarazków. Kiedy już przedostaną się do naszego ciała mogą spowodować poważne spustoszenie od lekkiego przeziębienia po poważną grypę, która skończyć się może nawet w szpitalu. Jak się bronić przed chorobami w zimie? Jednym ze sposobów jest zdrowe odżywianie! Przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek odnośnie tego, jak odżywiać się w zimie!

  1. Herbata zimowa – ten rodzaj popularnego w Polsce gorącego napoju pozwala nam nie tylko rozgrzać się w chłodne, zimowe dni ale również świetnie wzmacnia organizm! Aby ją wykonać należy dodać do herbaty miodu, soku z cytryny lub pomarańczy, imbiru i goździków. Każdy z tych składników doda sił układowi odpornościowemu, który będzie miał większe szanse w walce z zarazkami. Poza tym zimowa herbatka świetnie umila zimowe, długie wieczory 😉
  2. Bigos – Na obiad zimowa porą warto jadać dania ciepłe więc lekkie sałatki greckie zostawmy sobie na wiosnę. Bigos to świetnie rozwiązanie ponieważ w swoim tradycyjnym wydaniu zawiera całkiem dużo tłuszczu zwierzęcego (kiełbasa, boczek, smalec), który doda nam sił w czasie, kiedy najchętniej zakrylibyśmy się kołdrą i poszli smacznie spać.
  3. Czerwone curry – Jeśli natomiast nie przepadamy za daniami kuchni polskiej dobrą alternatywą będzie czerwone curry z kurczakiem i ryżem. Jeśli dodamy doń nieco papryczek chili będzie to wówczas danie jeszcze bardziej rozgrzewające. Nierzadko do curry dodajemy również starty imbir, który działa bakteriobójczo, co w zimie jest szczególnie dużą zaletą.

Zima to okres kiedy każdy z nas jest narażony na przeziębienie. Warto jednak w tym czasie wybierać zdrowe przepisy na dania, które pozwolą nam wzmocnić nasz organizm. Dobrym rozwiązaniem jest też skorzystanie z wyszukiwarki restauracji i wybranie takiego miejsca na obiad, które zapewni nam pełnowartościowy posiłek.

0 Komentarzy

Dodaj komentarz